Linkies

shoutmix

Java

Cursor

Madah Mutiara

.

.

Thursday

Eksperimen serengga

Adui...kena cari serengga la plk....pilih salah satu jenis serengga utk eksperimen bio....lipas,cengkerik,belalang dan katak(eiii..geli)...huh...memang best la klu nak buat eksperimen pasal serengga....kami nak menguji aerobic melalui haiwan tersebut....aku pilih belalang sebab senang tangkap....itupun ambil selepas hujan pd waktu petang(ambil last minute)....belalang banyak keluar selepas hujan tau...semuanya melompat-lompat sampai tak tahu nak ambil yang mana satu....pilihan banyak sangat....walaupun terdapat banyak belalang tapi aku kutip sampai dua je....malas nak ambil bnyk2 nnt orang yang tak kutip nak minta2 simpati,buat muka kesian(igt aku kesian sgt ke dah la mls ambik)...boleh blah la...selepas 2 aku masukkan belalang kt dlm plastik....

sampai je kt skola ada yg bawa katak pancing,rama2 pun ada gak(x disebut pun),lipas dan belalang....ada sorang kwn aku ni...dia takut sangat dengan haiwan tersebut...menjerit2 ketakutan la....ARGH.......hahaha...aku pun kenakan jgk pada dia....orang yang x bawa gelabah sgt...baru sekarang nak cari serengga....semalam bukan nak cari....kat padang skola mana ada belalang sebab rumputnya pendek.....aku cadangkan pada diorg supaya kutip semut je....nasib baik xde org yg lurus bendul....belalang aku dah hampir nyawa2 ikan....tapi sempat jgk serengga ni hidup sehingga waktu bio...ada yg BERLAGAK kononnya kesian pada serengga tersebut....dia pun ambik jgk lipas kt rumah dia tu.....x kesian ke namanya...lain kali tengok la diri sendiri dulu sebelum menasihati orang lain....dah namanya pun ujikaji bio....


0 komen:

Post a Comment