Linkies

shoutmix

Java

Cursor

Madah Mutiara

.

.

Friday

Disebalik abjad diatas keyboard

    Aku ada cerita nak dikongsikan kpd korang....jgnlah fikir aku ni poyo...klu poyo pun apa aku kisah!!!...aku cuma nak luahkan cerita yg aku alami.....ceritanya mcm ni...
   
    Pada waktu pagi,ada sesi soal jawab kimia yg diadakan di makmal komputer....mula dr pukul 8 hinggalah 12 tgh hari....telinga naik berhabuk semasa mendengar slot kimia....walaupun boring,dpt jgk ilmu yg disampaikan oleh penceramah....dah lama2,mulalah kuyu mata nak tidur...dlm keadaan blur dan berkhayal,aku touch barang2 kat makmal komputer 2.....

    Okey,straight to the point....aku tekan satu persatu butang kat atas keyboard 2...xde benda lain nak buat selain membelek keyboard dan mengganggu kawan....panas punggung aku duduk kat atas kerusi lama-lama...sekali-skala ada jgk pegi tandas(bknnya gi tandas tapi merayau2)....masa tgh tekan keyboard,ternampak la sebaris abjad yg mcm pernah aku lihat sebelum ni....rupa-rupanya p`kataan tersebut ialah ' QWERTYUIOP '......korang prnh dgr x p`kataan ni???.....klu x tau,biar aku explainkan....cerita 'QWERTYUIOP ' terdpt di dlm short stories bahasa Inggeris tingkatan 4....

    Ia mengisahkan seorg perempuan muda yg bernama Lucy Beck yg telah bekerja sebagai tukang taip....sepanjang menjalankan tugasnya,pelbagai perkara aneh yg telah berlaku kpd dirinya....kejadian aneh tersebut dtg drpd mesin taip ' berhantu '....dia berasa takut dan tidak tenteram....setelah mendpt penjelasan drpd bosnya,Harry Darke,rupa-rupanya mesin taip tersebut telah lama digunakan oleh seorg kerani yg bernama Miss Broome....kiranya dia dgn mesin taip t`sebut x boleh dipisahkan sehinggalah beliau passed away....kesian,dia xde family dan saudara-mara....itulah sinopsis cerita mengenai ' QWERTYUIOP '.....klu nak baca carilah buku literature tngktn 4...best tau....




0 komen:

Post a Comment