Linkies

shoutmix

Java

Cursor

Madah Mutiara

.

.

Tuesday

Nenek dan mak saudara pergi ke Mekah

Alhamdulillah,akhirnya nenek dan mak saudara aku sampai juga ke Mekah hari ini....semalam adalah exam yg pertama kat sekolah aku....sama tarikh dengan nenek aku pergi Haji.....aku kena ambil jugak exam tu sbb soalannya selaras....jd,aku amik separuh subjek je la....BM 2 aku x amik....itu pun bnyk masa yg diambil iaitu selama 2 jam lebih.....mmg pyh la klu x ambil semua....pening kepala aku nnt....lepas habis pekse BM 1 aku terus balik ke rumah dalam pukul 11 pg....dalam perjalanan pulang,tiba2 je kereta ayah aku buat hal.....masa nak masuk gear 1 dan 2 okey lagi....bila msuk je  gear 4 dah bunyi lain macam....jd,ayh aku pun hantar la ke kedai workshop.....aduh,ada je masalah yg timbul.....nak repair kereta tu amik dlm masa 3 jam jugak la....itu pun kira cepat dan pantas sbb xde masa lagi nak tunggu lama-lama.....mekaniknya kata bahagian yg rosak ialah clutch plate dan gear bush.....semua kosnya ialah rm 438.....walaupun mahal tapi cepat masa buat kerja.....kira berbaloi jgk la....

bila dah siap kerja membaiki,kami bertolak pada pukul 3.30 ptg.....habis lari perancangan yg dibuat.....semua saudara dah pergi lama la.....kami teruskan perjalanan menuju ke kompleks TH Kelana Jaya.....mmg laju la ayah aku bawa kereta.....kami sampai di sana tepat2 pukul 7.00....nenek aku pun payah nak cari......syukur,akhirnya jumpa jugak nenek kat tempat menunggu.....memang sesak tau.....nenek dan mak saudara aku bertolak pd jam 8.30 mlm.....kami bersalam-salaman dengan seluruh ahli keluarga....mcm2 mood ada pd masa tu....
pelbagai dugaan yg kami terima pd hari tersebut.....alhamdulillah,semuanya berjalan dengan lancar....amin....

0 komen:

Post a Comment