Linkies

shoutmix

Java

Cursor

Madah Mutiara

.

.

Wednesday

Rombongan sekolah Selabak

Wah,memang seronok la bila dapat pergi rombongan ke Kuala Lumpur semalam.....lagipun,aku baru je habis pekse pd hari Isnin.....hilang stress aku bila dpt gi rombongan ni.....rombongan ni sekolah rendah yg buat.....adik aku yg darjah lima pergi rombongan tu.....jadi,aku kena menjadi penjaga utk menjaga adik aku ni......mak dan ayh aku x dpt pergi sbb urusan kerja.....satu kepala RM 47 utk pelajar dan org dewasa RM 50.....aku ni kira pelajar la sebab aku masih bersekolah lagi.....umo x cukup lagi nak masuk 18 taun.....itu yang beruntung sgt tu.....adik aku yg tingkatan 1 pun pergi jgk.....jd,semuanya tiga org.....masa nk pergi rombongan tu,tiba2 je adik aku yg drjh 5 sakit kepala.....mak aku larang dy pergi,tp dy degil jgk.....yelah,last minute sakit.....apa nak buat......


Kami bertolak pd pukul 7 pg......semuanya ada 4 bas.....aku bas yg ke-4......bas no. 4 khas utk penjaga je.....rombongan sambil belajar ni utk murid drjh 4,5 dan 6.....kami pergi ke kilang coklat Beryl's kat Seri Kembangan,Tasik Cruise,Masjid Besi,Taman Botani dan Alamanda.....semua tempat aku dah pergi kecuali klg coklat.....mula2 gi kat klg coklat dulu.....sampai kt sana dlm pukul 11....korang tengok la gambar2 yg aku paparkan.....

Dah sampai pun kt kilang coklat Beryl's

Inilah kedai utk membeli coklat....harganya pun berpatutan dan murah....
diskaun 20%.....

Pintu masuk ke kilang coklat....

Replika lembu 

Letak la muka korang kat situ....tp,masa ak tangkap,mka aku mcm poyo ....xnk tunjukkan kt korang.....malu la....

aku x boleh tangkap gambar masa kt dlm kilang tau.....not allowed.....jd,aku snaped sampai cni je la.....



Ni masa kt Tasik Cruise....

Pelancong luar negara naik sampan....


kami naik bot cruise....

Abg pembantu(x tau la nk kata apa) terangkan semua bangunan kt sekeliling tasik.....

Rumah perdana menteri 

Menara ni dirasmikan oleh bekas perdana menteri,Dr. Mahathir....

Tenang je fikiran duk kt atas ni....

Sebelah aku ni Sufi,sempoi orgnya...


Pandangan dari Tasik Cruise yang indah....

Sekitar Taman Botani......hijau dan segar udaranya....dpt rilekkan minda yg bercelaru....

jambatan yg paling jauh sekali.....











2 komen:

zarina said... BALAS

interesting

adottbusuk said... BALAS

dik, coklet dibuat dari susu. susu dapat dari lembu. coklat adalah salah satu hasil tenusu. sebab tu ade replika lembu susu kat kilang Beryl's tu. :)

Post a Comment