Linkies

shoutmix

Java

Cursor

Madah Mutiara

.

.

Friday

Bercuti di Pulau Langkawi

Ahad lepas keluarga aku pergi ke Pulau Langkawi...jauh jugak la perjalanan dari Teluk Intan-Kuala Perlis....dlm masa 5 jam lebih....aku pernah pergi ke Langkawi pd tahun 2006 kerana ada rombongan Pos Malaysia....masa tu aku dan ayah aku je yg pergi....jd,ini adalah kali yg ke-2 aku pergi ke sana...tempatnya pun aku ingat lagi....xde masalah la kalau nak berjalan2 kt Langkawi tu.....tempat yg paling popular kt situ adalah Pekan Kuah...sebab ini adalah tempat tumpuan penduduk setempat dan pelancong untuk membeli-belah....

Bila dah sampai kt sana,kami menyewa kereta di tempat yg disediakan....ayah aku sewa van je....nak pilih kereta Unser,dah habis...sewa vannya berharga RM120...kira ok jgk la drpd xde kereta langsung....pastu,kitorg menginap kat Homestay Rabiatul Adawiyah....lengkap sume keperluan rumah....peti sejuk,aircond,tv,dan mempunyai 3 bilik...bila semua dah cukup rehat,kami pergi ke Pantai Cenang....di situ memang ramai org putih bermandikan matahari dan laut...

duduk melihat pemandangan pantai yg luas terbentang
banyaknya la org mandi

Cantik x??

lepas tu,kami pergi ke Underwater World...banyak jenis ikan yg kami tengok...yg pelik2 pun ada...tapi,x boleh guna flash kamera sebab ikan akan mati atau terkejut....kamera aku ni bukannya jenis yg mahal punya....klu tangkap gmbr tanpa flash mesti gmbr akan kabur....itu yg aku x suka....

besar jgk ikan ni
penguin pun ada...


Ikan pari ni mmg besar
terumbu karang yg masih hidup
dpt b'gambar dgn pelakon Baharudin Omar....dah 3x aku jumpa dy...1st kt Hotel Seri  Malaysia Alor Setar,ke-2 kt jeti Kuala Perlis dan yg ke-3 kt Langkawi Saga....mcm ditakdirkan b'jumpa kot...
ni la tempat yg kami bertemu

2 komen:

Aisyah humaira said... BALAS

buah tgn tok aq x de ke???
dan aq sngt geram tgok ko p bercutie...
sdey... waaaaaaa :(

Zik said... BALAS

sori..xde la..
nape geram2 ni??

Post a Comment